keskiviikkona, elokuuta 09, 2006

Esipuhe: Yleisesti mitä, miksi, milloin.

Hauska tutustua, olen tuore Move Networksin Agentti.

Miksi 'agentti'? Se on hienompi sana kuin 'edustaja'. Tähän blogiin tulen kirjaamaan rehellisesti niin tuloni kuin menoni, niin rahallisesti kuin ajallisestikin. Pyrin välttämään yksityiskohtia mahdollisimman paljon, jotta en tallaisi kenenkään poliittisille varpaille.

Miksi?

Verkostomarkkinoinnista kuulee kaikenlaista, yleensä pahaa. Move Networksin systeemi kuulosti minun korviini sen verran erilaiselta että se saattaisi toimiakin, joten rahan kiilto silmissä hyppäsin mukaan.

Jälkikäteen lueskentelin netistä hurjia: Oikeusjuttuja, huijausta, kyyneleitä, menetettyjä ystävyyksiä.

Oma kokemukseni Moven parissa on toistaiseksi ollut hieman erilainen, kuin mitä olen lukenut näistä ihmisistä joille se on negatiivinen ollut. Kukaan ei ole väittänyt että työtä ei pidä tehdä, apu on ollut suorastaan kulttimaisen innokasta, sekä vähän on myös tullut ihan yleispätevästi hyödyllistä asiaa... Mikä siinä määrin yrittämiseen tutustuneelle kuin minäkin olen, ei oikeastaan ole uutta, varsinkin kun on lukenut stevepavlina.comia.

Sopimus minun ja Moven välillä ei salli kertoa tiettyjä asioita, joten aion keskittyä itseeni, kunnon maailmannapa meiningillä, sekä kertoa:
  • Menoistani
  • Tuloistani
  • Ajan käytöstäni.
Mitäs muuta? the veppikauppaa en hirveästi varmaan kommentoi, muuta kuin että mitä tilaan sieltä... Vähän vaikea sanoa mitä voi kertoa, mutta keskitynkin pääasiassa omiin kokemuksiini ja fiiliksiini. Ehkä tässä saadaan jonkinlaista journalismia aikaseksi, sillä minua epäilyttää että moni lopettanut joka valittaa on ensinnäkin ollut mukana sen verran aikaisemmin, että systeemit ovat olleet erilaiset, minkä lisäksi on paljon niitä jotka sanovat että "Maksoin paljon rahaa enkä sitten tehnyt mitään ja silti en ole nyt rikastunut! Nyyh!"

Katsotaanpas kuinka minulle käy. Voidaan tosin ehkä sanoa että olen hieman keskivertoa valmiimpi ihminen, sillä olen jo pitkään miettinyt että ei ole hyvä tehdä toisille töitä, vaan itselleen.

Ainakin yhdestä asiasta olen ollut erittäin samaa mieltä: "Ei voi epäonnistua, jos ei luovuta!"
Samaa mieltä on myös Saotome Ranma. ;)

Ja vaikka kaikki pettäisikin, aina voi sanoa että kyseessä oli opettavainen kokemus.

Ajankäytön lasken siitä kun ensimmäisen kerran minulle sanottiin "tule kuulemaan", ja sanoin
"EI!" Sanotaan nyt vielä sen verran että olen ihan alussa, materiaaleja ei vielä oikein ole, ja en ole juuri mitään varsinaista työtä vielä tehnyt tämän eteen, vähän kirjoitellut ja katsellut Y-tunnuksen tekemistä. Pitäisi huomenna käydä verotoimistossa.

Johtuen toiminnan luonteesta en varmaan päivitä tätä blogia kuin n. kerran viikossa.

Jään mielenkiinnolla seuraamaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Tämän hetken kulut: 999€+ vähän bensaa, n. 1002€.
Tämän hetken tulot: 0€
Aikaa käytetty: n. 10 H.
Tuntipalkka: 0€